دولت اندونزی قصد دارد با حضور پررنگ در نمایشگاه گردشگری برلین، به مقصد 9 میلیون گردشگر در سال تبدیل شود.

 andonisia

به گزارش توریست ها. آی آر به نقل از ایسنا، در شرایطی که اندونزی در سال 2012 میزبانی از هشت میلیون گردشگر را تجربه کرد،‌ مقامات صنعت گردشگری این کشور قصد دارند با حضور پررنگ در چهل‌وهفتمین دوره نمایشگاه گردشگری برلین، اندونزی را به مقصد 9 میلیون گردشگر در سال جاری میلادی تبدیل کنند.

به گزارش جاکارتا پست، نمایشگاه امسال گردشگری برلین که هر ساله در شهر برلین برگزار می‌شود، از تاریخ ششم تا دهم مارس میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. اندونزی در سال 2012 میزبان هشت میلیون و 40 هزار گردشگر بود که از رشد 11 درصدی گردشگران این کشور در مقایسه با زمان مشابه در سال 2011 حکایت دارد.

اندونزی به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر از کشورهای تایلند، استرالیا، ایتالیا، سنگاپور، کره‌جنوبی، چین، مالزی، عربستان و برونئی بوده که مقصد بیشتر آنها جزیره زیبای «بالی» است. این کشور بدلیل آب‌وهوای گرم و استوایی در ماه‌های پایانی سال میزبان گردشگران اروپایی است که این تعداد در زمان تعطیلات سال نو میلادی به بیشترین میزان خود می‌رسد.

اندونزی امسال شریک رسمی نمایشگاه برلین بوده و در یکی از بهترین غرفه‌های نمایشگاه جاذبه‌ های گردشگری خود از جمله جزبره زیبای «بالی» را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کند. در سال‌های گذشته نیز کشورهای ترکیه،‌ مصر، لهستان و یونان شرکای تجاری نمایشگاه گردشگری برلین بودند که این امر تاثیر بسزایی در جذب گردشگران به این کشورها داشت.

پیش‌بینی می‌شود امسال 170 هزار بازدیدکننده از نمایشگاه گردشگری برلین دیدن کنند. از سوی دیگر 180 کشور و موسسات فعال در زمینه صنعت گردشگری جاذبه‌های گردشگری و آخرین دستاوردهای خود در این صنعت را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کنند.