andonisia

اندونزی خود را برای میزبانی از 9 میلیون در سال 2013 آماده می‌کند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، مقامات کشور اندونزی که کشورشان در سال‌های اخیر یکی از موفق‌ترین کشورهای جهان در جذب گردشگر بوده پیش‌بینی حضور 9 میلیون گردشگر خارجی در سال جاری میلادی را کرده‌اند.

در این شرایط پیش‌بینی می‌شود که مقصد بیش از یک‌سوم گردشگران اندونزی در سال 2013 جزیره «بالی»، مقصد نخست گردشگری این کشور باشد. جزیره بالی اقیانوس آرام و هند را به هم پیوند داده و در نتیجه دارای آب و هوای بسیار متفاوتی با دیگر جزایر بوده که نام آن را در فهرست برترین مقاصد گردشگری جهان قرار داده است.

به گزارش برناما، اندونزی به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان در سال 2012 میزبان هشت میلیون و 400 هزار گردشگر با ارزآوری هشت میلیارد دلاری از کشورهای مختلف جهان به ویژه تایلند، استرالیا، ایتالیا، سنگاپور، کره‌جنوبی، چین، مالزی، عربستان و برونئی بود که از رشد 11 درصدی گردشگران این کشور در مقایسه با زمان مشابه در سال 2011 حکایت دارد.

این کشور به دلیل آب‌وهوای گرم و استوایی در ماه‌های پایانی سال میزبان گردشگران اروپایی است که این تعداد در زمان تعطیلات سال نو میلادی به بیشترین میزان خود می‌رسد. از سوی دیگر، آب‌وهوای استوایی و باران‌های موسمی موجب تبدیل شدن این کشور به یکی از قطب‌های صادرات محصولات کشاورزی قاره‌ آسیا شده است.