chalosسیدقدیر رضایی صبح امروز در نخستین جلسه شورای اداری این شهرستان که در گلزار شهدای مرزن‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: باید با تحقق «حماسه سیاسی و اقتصادی» تمام جهانیان را مبهوت و متحیر توسعه و بالندگی ایران اسلامی کنیم.

وی با بیان اینکه باید از دادن شعار دوری کرده و در عمل اقدام مناسبی داشته باشیم، ادامه داد: با توجه به پیش‌رو بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در سال جاری از یک‌سو و تحریم‌های دشمن از سوی دیگر نامگذاری امسال براساس نیاز جامعه انجام شده است.

نماینده عالی دولت در چالوس خاطرنشان کرد: همه مردم و مسئولان باید با سبک جهادی به مانند رزمندگان دوران دفاع مقدس برای توسعه و تعالی ایران اسلامی وارد کار شوند.

فرماندار چالوس تصریح کرد: هرکدام از شعارهای رهبری در مباحث اقتصادی دارای نکات حائز اهمیت و کاربردی است که باید مدنظر ویژه دست‌اندرکاران مسئول و مردم قرار گیرد.

رضایی عنوان کرد: در کنار آحاد ملت به عنوان پشتوانه همیشگی نظام و انقلاب، فرزندان ملت نیز در همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان این رهنمود حکیمانه رهبر معظم انقلاب را باید در سرلوحه تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات خود قرار دهند.

وی در ادامه بر لزوم خارج شدن کشور از وابستگی اقتصادی و استقلال کشور در همه زمینه‌ها و بر پیشرفت همه جانبه کشور تأکید کرد.

فرماندار چالوس تصریح کرد: وجود وحدت و همدلی در بین همه مسئولان ضروری است و باید مدیران اجرایی به دنبال خدمات صادقانه به مردم باشند.

وی در ادامه با انتقاد از وضعیت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان چالوس گفت: با توجه به اینکه مدتی است از استقرار این اداره در شهرستان می‌گذرد، اما حوزه صنعت از مدیریت قبلی که در شهرستان دیگر استقرار دارد به این اداره واگذار نشد و این موضوع حوزه صنعت در شهرستان را به چالش برده است.

رضایی بیان داشت: ضروری است؛ اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان در این زمینه واگذاری 100 درصدی حوزه صنعت به این شهرستان اقدام مؤثری انجام دهد.

وی ابراز داشت: در سال جاری شاهد برگزاری دو انتخابات بزرگ در سطح کشور هستیم و همه مدیران در این باب دارای تکلیف هستند و باید از استفاده امکانات و وسایل دولتی در انتخابات خودداری شود، به طوری که رعایت اصل بی‌طرفی و عدالت در برگزاری انتخابات توسط مدیران ضروری است.

فرماندار چالوس متذکر شد: بهره‌برداری از قطعه 4 آزاد راه تهران – شمال عیدی دولت به ملت بود؛ ضمن اینکه از همراهی و همدلی مردم به ویژه روستاهای حاشیه‌نشین این آزادراه نهایت تشکر را دارم.

رضایی متذکر شد: برای پیشرفت امور و تسریع در انجام فعالیت‌ها ضروری است؛ مدیران کل و مدیران اداره‌ها و نهادها، هماهنگی و همکاری لازم را با فرماندار داشته باشند.

وی اذعان داشت: برای برگزاری و برپایی نمایشگاه‌ها و بازارهای روز در شهرستان باید برنامه‌ریزی مطلوب‌تری انجام شود و شاهد رونق در این بخش باشیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان چالوس گفت: در نوروز امسال نیز شاهد افزایش 20 درصدی مسافران نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بودیم و ستاد تسهیلات شهرستان چالوس برنامه‌ریزی مطلوبی را در این زمینه داشته است.

رضایی تصریح کرد: بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 33 درصدی برخوردار است.

وی بیان داشت: در منطقه هچیرود در بخش آب دارای مشکل هستیم و ضروری است برای رفع مشکل موجود مدیرعامل آب منطقه‌ای در این منطقه حضور یابد.

رضایی گفت: مدیران باید با برنامه‌ریزی اصولی در حوزه فعالیت‌های خود در فکر خدمات‌دهی مطلوب به مردم باشند و عملکرد مدیری که در هفته اکثر روزها در تهران به سر می‌برد، مورد تأیید نیست.

فرماندار چالوس در پایان از نماینده مردم چالوس و نوشهر در مجلس شورای اسلامی بابت تلاش و پیگیری‌هایش در راستای توسعه شهرستان تقدیر کرد.