Hotel

مدیر اتحادیه‌ی هتل‌داران کشور گفت: هتل‌داران از 25 فروردین‌ماه می‌توانند تا سقف مشخصی که تا آن زمان اعلام می‌شود،‌ افزایش نرخ داشته‌ باشند.

خسرو ایرانپور در گفت‌و‌گو با سرویس گردشگری ایسنا، با اشاره به این‌که نرخ هتل‌ ها در کشور از دی‌ماه سال 90 تا کنون افزایش نیافته است، اظهار کرد: در توافقی که انجام شد به جای افزایش قیمت، از 10 تا 40 درصد به گردشگران نوروزی تخفیف‌هایی داده شد،‌ تا فرهنگ سفر در کشور رشد کند.

او با بیان این‌که افزایش نرخ در هتل‌ها معمولا از مهر تا اسفند هر سال اعلام می‌شود، ادامه داد: در توافق‌هایی که با سازمان میراث‌ فرهنگی و گردشگری داشتیم،‌ تصمیم گرفتیم با افزایش ندادن نرخ هتل‌ها تا بعد از نوروز، از یک‌سو فرهنگ سفر را بین مردم ایجاد کنیم تا سفر در سبد خانوار باقی بماند و از سوی دیگر، به گردشگران کمک کنیم تا با بیشتر ماندن در مقصد، سوغات و بخصوص صنایع دستی بخرند.

ایرانپور با تأکید بر این‌که افزایش قیمت معمولا مطابق تورم ابلاغ می‌شود، افزود: در نوروز 92 مانند بهار دو سال پیش، هتل‌ها بدون افزایش قیمت و حتا با چند درصد تخفیف به گردشگران خدمات دادند، چون معتقد بودیم افزایش نرخ در وضعیت کنونی کارساز نیست. بنابراین تا 25 فروردین‌ماه جزییات افزایش نرخ به همه‌ی هتل‌داران کشور اعلام می‌شود، تا پس از آن هر هتل براساس این جزییات و سقف مشخص‌شده، افزایش نرخ خود را اعلام کند.