taj

در راستای جذب بیشتر گردشگران دولت هند اتباع 17 کشور از جمله آلمان را از اخذ ویزای گردشگری معاف می‌کند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، وزیر گردشگری هند روز یکشنبه در جریان سفر به آلمان از قصد دولت این کشور برای معاف کردن گردشگران 17 کشور از جمله آلمان از اخذ ویزای گردشگری خبر داد.

به گزارش هندو، در قالب این طرح علاوه بر آلمان، گردشگران چند کشور دیگر از جمله تایلند، مالزی، فرانسه، روسیه،‌ اوکراین، ازبکستان،‌ قزاقستان، اسپانیا، لهستان، سوئد، نروژ، برزیل و ترینیداد و توباگو برای سفر کوتاه مدت به هند به عنوان گردشگر نیازی به اخذ ویزا نخواهند داشت.

وزیر گردشگری هند همچنین در جریان بازدید از غرفه این کشور در چهل‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری بازار جهانی سفر در برلین با اعلام میزبانی هند از 240 هزار گردشگر آلمانی در سال 2011 با اشاره به برنامه‌های دولت این کشور برای جذب بیشتر گردشگران اروپایی به ویژه گردشگران آلمانی اعلام کرد، تا سال 2016 یک درصد گردشگران جهانی هند از آلمان خواهند بود.

هند در سال 2011 میزبان نزدیک به 30 میلیون گردشگر بود که این امر درآمدی بیش از پنج میلیارد دلار را برای اقتصاد این کشور به همراه داشت. در این شرایط مسؤولان صنعت گردشگری هند قصد دارند با افزایش چشمگیر تعداد هتل‌های این کشور با جذب سرمایه‌گذاری خارجی، هند را به مقصد ‌50 میلیون گردشگر در سال 2020 تبدیل کنند.